Takuga Ovi

11 000 Ft

Elfogyott

Kategóriák: ,

Leírás

Takuga Ovi 

Fejlesztő játék óvodás gyermekeknek.

Tartalom:

  • 1 darab használati útmutató
  • 1 darab vászonzsák
  • 30 darab forma

Anyaga: fa, lézervágott, nyír, rétegelt lemez

A négyzetek mérete: 5×5 cm, bal alsó sarok lekerekítve, a négyzet vastagsága 3 mm. A faragasztóval rögzített formák 3 mm vastagságúak.

  • 2 darab laminált lap a formák képével

Csomagolás: dobozos

Tömeg: 0.4 kg

Ajánlott: 4-99 éves korig

Fejlesztő játék óvodásoknak

Elsősorban óvodás korú gyermekek javasolt eszköz. Az első osztályos gyermekeknek fontos a formákat a lehető legszélesebb körben megismerkedniük, hiszen a betűk is a formákból állnak, ezért kiemelt jelentőségű az óvodás korban megtanulni az alapokat. Az eszköz formavilága túlmutat az alapformákon, megnevezésük nehezebb, emiatt kommunikációs készségekre is fejlesztő hatása van. Következésképp a diszlexia prevenciós eszközként is funkcionálhat.

Az óvodások tanulási folyamata is akkor hatékony, ha kellő számú ismétléssel  jelennek meg ebben az időszakban az információk. Továbbá hangsúlyosnak tartom az iskolakezdés előtti évben vagy években a foglalkoztató füzetekkel történő megismerkedést, a benne lévő feladatok elvégését. Ezeknél a feladatoknál olyan minták elsajátíthatók és gyakorolhatók, amik megkönnyítik az iskolai beválást. A tudatos feladatvégzés és a játékba ágyazott tanulás nagyon jól megfér egymás mellett. Egy kis szóbeli feladat, egy kis rajzos feladat (rajzolás, sorrendiség, másolás stb.), egy kis játék és röppen a fejlesztés ideje.

Óvoda-iskola átmenet

Vallom, hogy az óvodás nagycsoportos gyermekeknek szükséges egy körülbelül tanórányi foglalkozást végig ülniük. Ezt akkor is vallom, ha a gyermek 10 percnél nem dolgozik többet, mégis jó, ha valamilyen játékkal kitöltjük a maradék időt. Nem szeretem az óvodásokat rövid foglalkozásokhoz szoktatni, mert akkor legközelebb már távozni szeretne 10 perc után, amit tőlem tanul meg, ha korán elengedem. Egy tanórányi időt játszani sokszor könnyű feladat egy szakembernek, lehet időt fordítani a megismerkedésre. Ahogy a feladat növekszik, úgy lehet a játékot feladatra cserélni. A Takuga ovis, fejlesztő játék segít a formák megfigyeltetésében, felismerésében, ami azért fontos, mert a betűk is formákból állnak, csak komplexebb a variációjuk. Ez önmagában nem elegendő a diszlexia megelőzéséhez, de szükséges része. Az ovis készlet esetén két hasznos előnyt még megjegyeznék:

  • a formák megnevezése fejleszti a kommunikációs készségeket
  • óvodában 4-6 játékos esetén már türelemmel ki kell várnia minden gyermeknek a sorát, ez történik az iskolában is. (A buszt is kénytelenek vagyunk türelemmel kivárni.)

Sok iskolára érett gyermek könnyedén tanul játékosan egy tanórányi foglalkozást. De! Az óvodai, gyógypedagógiai, logopédiai, mozgásos foglalkozások összessége és az első osztályos követelmények között jelenleg nagy a különbség, az átmeneti időszak rövid. Az első osztályos tanulók nagyon érdeklődők tudnak lenni az iskolai feladatokkal kapcsolatban, de emellett szeretnének sokat játszani. A tankönyv nem minden tanulónak lesz a kedvence, jobban szeretnének játszani. Örülök neki, ha egy elsős szeret játszani, miért ne tanulhatna játék közben. A Takuga betűk, mint képességfejlesztő játék nemcsak az asztalnál ülve használhatók, hanem a szőnyegre borítva is. Apróságnak tűnik a különbség, de az asztal és a szék közelebb áll a tanuláshoz, mint a szőnyegen elhelyezkedő fa betűk, mégis tanulás mindkettő.

Termék jellege: oktatást segítő eszköz

Formatervezési oltalommal védett termék, RCD lajstromszám: 003862390 (EUIPO)

Játék leírás letölthető itt: Takuga óvoda

Facebook oldal: https://www.facebook.com/takuga1

 

További információk

Tömeg 0,4 kg